Hoe kan ik mijn eBox deactiveren?

Als u eBox raadpleegt via « My eBox » , kunt u dit best via uw « My eBox profiel » regelen.

Daarvoor kan u als volgt te werk gaan : 

  • Meld u aan op https://mycitizenebox.belgium.be/myebox/  met een digitale sleutel naar keuze (eID, ISTME, code via SMS, …).
  • Klik op uw naam rechtsboven.
  • In het menu dat verschijnt, klikt u op "mijn profiel”.
  • Klik op de knop "Mijn eBox deactiveren".

 

Als u een eBox gebruiker bent via een andere dienstverlener (Mijn Burgerprofiel, Doccle, KBC, Trusto of BPOSTBANK).

We raden u aan om contact op te nemen met uw dienstverlener (de helpdesk of klantendienst bijvoorbeeld). Deze laatste beschikt over de nodige informatie  over hoe u uw toestemming kan beheren binnen zijn platform. 

Door uw toestemmingen zelf via u digitale sleutels te beheren, kunt u als volgt te werk gaan :

  • Meld u aan op https://iamapps.belgium.be/sma/selfManagement/myApplications met een digitale sleutel naar keuze (eID, ISTME, code via SMS, …).
  • Hier vindt u een lijst van alle eBox dienstverleners. Als u een actieve eBox toestemming hebt geregistreerd, staat er bij de dienstverlener een knopje « Verwijder toestemming ».
  • Klik op dit knopje en de toestemming wordt onmiddellijk verwijderd. Herhaal dit proces als u toestemmingen bij meerdere dienstverleners wil intrekken.

 

Belangrijk:  Enkel als u alle actieve eBox toestemmingen hebt ingetrokken zal de verzender bij een volgend bericht geïnformeerd worden dat u geen eBox gebruikt, en dat u bijgevolg via andere kanalen (post…) wenst gecontacteerd te worden.