De nieuwste functionaliteiten van het My eBox-portaal bieden u de mogelijkheid om uw gebruikerservaring te verbeteren. Het gaat hierbij voornamelijk om het valideren van uw e-mailadres, het personaliseren van uw notificaties of uw sensibilisering over phishing. Via de opties op uw portaal krijgt u de mogelijkheid om meerdere e-mailadressen te registreren.
Extra contactgegevens voor een optimale communicatie
Wanneer u uw profiel aanmaakt op het portaal, dan wordt u een e-mailadres gevraagd. Daardoor kunnen wij u, ongeacht uw gekozen notificatie, ook andere informatie bezorgen via uw My eBox-profiel. Als gevolg van wijzigingen in de algemene voorwaarden is het nu verplicht om een e-mailadres op te geven om eBox-gebruiker te worden.
Wij herinneren u eraan dat wanneer u de notificaties activeert, u verwittigd wordt wanneer u een nieuw eBox-bericht ontvangt dat u nog moet lezen.
U kan uw eerste e-mailadres selecteren om uw notificaties te ontvangen, maar u hebt ook de mogelijkheid om meerdere e-mailadressen toe te voegen (maximaal 5 bijkomende adressen) op uw My eBox-profiel.
Daardoor wordt de ontvangst van uw notificaties geoptimaliseerd in geval van functioneringsproblemen met uw referentieadres. Wij zijn op die manier ook zeker dat wij u kunnen contacteren in verband met uw berichten indien:
- Uw eerste e-mailadres niet meer werkt;
- U meerdere e-mailadressen hebt op verschillende toestellen;
- U niet altijd toegang hebt tot uw eerste e-mailadres;
- U uw adres wil toevoegen op het eBox-profiel van een van uw naasten.
Een bijkomende barrière tegen fraude
Wij krijgen veel meldingen dat er steeds meer phishing mails circuleren die een My eBox-notificatie nabootsen. Deze frauduleuze e-mails kopiëren de officiële berichten om uw persoonlijke informatie te ontfutselen en proberen vaak om uw identiteitsgegevens en bankgegevens te bekomen. Deze phishing e-mails zijn bijzonder overtuigend en daarom des te gevaarlijker.
Meerdere e-mailadressen kunnen registreren op uw My eBox-portaal vormt een bijkomende bescherming tegen deze phishingaanvallen. Als u twijfelt over de oorsprong van een bericht in uw mailbox, dan zorgt de registratie van meerdere e-mailadressen ervoor dat u zich kan verzekeren van de echtheid van de inhoud. Deze zelfde e-mail wordt dan naar u verzonden op alle geregistreerde e-mailadressen. Daardoor kan u een dubbele verificatie uitvoeren wanneer u een bericht ontvangt.
Hoe kan u bijkomende e-mailadressen toevoegen op uw portaal?
Om meerdere e-mailadressen toe te kunnen voegen op uw portaal, moet u vooraf uw eerste e-mailadres valideren door gebruik te maken van de cijfercode die naar uw inbox werd verzonden. Deze optie is pas beschikbaar als het eerste e-mailadres werd gevalideerd.
Na validatie van uw eerste e-mailadres, kan u heel eenvoudig en in enkele klikken meerdere e-mailadressen aan uw profiel toevoegen. Om dat te doen, volstaat het om door te klikken naar het gedeelte “Mijn profiel”:
Vervolgens scrolt u omlaag en ziet u helemaal onderaan de pagina een kader “Extra contactgegevens”. Daar kan u tot 5 e-mailadressen toevoegen op uw profiel. Een e-mailadres toevoegen gebeurt in 4 stappen:
- U voegt uw bijkomende e-mailadres toe;
- U activeert de knop om uw notificaties te ontvangen op dat adres;
- U klikt op “Toevoegen”;
- Eenmaal het bijkomende adres is toegevoegd, zal u het net als het eerste e-mailadres moeten valideren.
Opgelet: Zonder deze validerende stap zal het bijkomende e-mailadres niet opgeslagen worden.
Bevestig je extra adres:
Zodra je extra contactadres is toegevoegd, verschijnt er een venster waarin je wordt gevraagd het ingevoerde adres te bevestigen. Als het adres correct is, kun je op “Vestuur code” drukken:
Net als bij de validatie van je hoofd e-mailadres, wordt je gevraagd om een 6-cijferige verificatiecode in te voeren. Je ontvangt een e-mail met deze code:
(Let op: de hier getoonde code dient alleen ter illustratie en is op geen enkele wijze geldig)
Voer de code die je ontvangt in de daarvoor bestemde ruimte in:
Als de code correct is, verschijnt je extra e-mailadres en ben je klaar.
Hoe verwijder ik een extra e-mailadres?
In de lijst met extra contacten staat rechts van je gecodeerde adres een logo in de vorm van een vuilnisbak. Als je het extra adres wilt verwijderen, klik je er gewoon op:
Er verschijnt dan een bevestigingsvenster om de verwijdering te bevestigen: