Wanneer verwijderen we uw My eBox-account en toestemming

Wanneer u uw meldingen niet ontvangt, of vergeet dat u uw eBox hebt geactiveerd, kunnen zich ongewenste situaties voordoen. Dit kan worden veroorzaakt door een onvolledige registratie, een verkeerd ingevoerd e-mailadres of een laag gebruik van My eBox. 

Daarom geven wij in bepaalde gevallen de voorkeur eraan om uw My eBox-account te verwijderen. Deze opkuizen kaderen in de naleving van de Beginselen inzake verwerking van persoonsgegevens van de beginselen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming en is voor uw eigen bestwil ! 

Wanneer verwijderen wij uw My eBox-account 

Vandaag gebeurt dit automatisch wanneer u de verplichte gegevens voor uw inschrijving niet verstrekt: e-mailadres, taal van de communicatie en keuze om al dan niet verwittigd te worden. We verwijderen dan automatsch uw My eBox-account en toestemming. 

In de nabije toekomst zullen we ook een automatische opschoning invoeren voor gebruikers die My eBox lange tijd niet hebben bezocht of voor gebruikers wiens opgegeven e-mailadres niet tijdig werd gevalideerd. In beide gevallen zullen wij, indien mogelijk, de burger een bericht sturen om hem te waarschuwen voor een verwijdering van de account. Tussen het moment van de waarschuwing en de effectieve verwijdering zal een redelijke termijn in acht worden genomen

 

Krijgt je jouw post weer op papier?  

NEEN, Als je toestemming hebt gegeven om jouw overheidsdocumenten te raadplegen via andere kanalen ( Mijn Burgerprofiel, IRISbox, Doccle, KBC Mobile, Trusto), dan zullen de verzendende organisaties je nog steeds als eBox-gebruiker beschouwen. Je blijft jouw berichten elektronisch ontvangen via het/de andere geactiveerde digitale kanaal/kanalen.

Weet u niet meer of u andere digitale kanalen dan My eBox hebt geactiveerd en wenst dit na te gaan? Meld u aan via deze link : https://iamapps.belgium.be/sma/selfManagement/myApplications.