Een nieuw bericht in My eBox!

Het openen van de brievenbus is een dagelijks gebaar dat in onze gewoonten is verankerd, maar met de elektronische brievenbus is dat niet altijd het geval. Daarom waarschuwt My eBox u wanneer u een nieuw eBox-bericht ontvangt en controleert het of u een correct e-mailadres hebt opgegeven.

 

Hoe werkt dat?

Wanneer u uw eBox toestemming geeft, stemt u ermee in om berichten van de deelnemende overheidsdiensten in elektronische vorm in uw eBox te ontvangen. Uw eBox-berichten zijn identiek aan de berichten die u vroeger op papier in uw brievenbus ontving.

Om op de hoogte te worden gebracht, biedt My eBox u de mogelijkheid uw meldingen te activeren. Deze waarschuwen u wanneer u een nieuw bericht ontvangt, herinneren u eraan dat u een nieuw bericht nog niet hebt bekeken, of melden u dat een bericht op het punt staat te vervallen.

Om zeker te zijn dat u een correct e-mailadres geeft, hebben wij een eenvoudige controle voorzien.

Wanneer u voor de eerste keer inlogt, voegt je uw e-mail adres en kiest u uw taal voor de meldingen. U kunt deze keuze achteraf nog wijzigen in uw Profiel.  

Deze taalkeuze wordt alleen gebruikt voor meldingen.  Zij verandert niets aan de taal die in het My eBox Portaal wordt gebruikt, of aan de taal van de berichten die door de verzendende organisaties worden verstuurd. 

Vervolgens kunt u ervoor kiezen om meldingen te ontvangen.

Zodra u "Ja" selecteert, wordt u gevraagd uw e-mailadres in te voeren en te bevestigen. Hiertoe ontvangt u een e-mail van myebox.noreply@bosa.fgov.be met de titel "Bevestig uw e-mailadres". Deze e-mail bevat uw persoonlijke code, die u moet invoeren op het scherm van My eBox.

Zolang u uw e-mailadres niet hebt bevestigd, verschijnt dit venster in My eBox. Deze stap zorgt ervoor dat u goed gebruik maakt van uw eBox, en dat wij over de juiste gegevens beschikken om u te informeren.

U kunt altijd ervoor kiezen om de meldingen niet te activeren. Dit betekent dat u uw eBox regelmatig moet controleren op nieuwe berichten. 

 

Bent u bang voor phishing? Lees ons artikel over dit onderwerp, met tips over hoe u gemakkelijk valse My eBox-meldingen kunt herkennen.

Vanaf nu kunt u ook uw email-notificaties van My eBox met een indivuduele afbeelding peronaliseren. Deze zal verschijnen als een icoon in de meldingen die u via e-mail ontvangt van My eBox, zodat u deze als echt kan herkennen. Lees ons artikel over dit onderwerp.