Hoe kan u extra contactgegevens toevoegen in My eBox?

De nieuwste functionaliteiten van het My eBox-portaal bieden u de mogelijkheid om uw gebruikerservaring te verbeteren. Het gaat hierbij voornamelijk om het valideren van uw e-mailadres, het personaliseren van uw notificaties of uw sensibilisering over phishing. Via de opties op uw portaal krijgt u de mogelijkheid om meerdere e-mailadressen te registreren.

Extra contactgegevens voor een optimale communicatie        

OPGELET: Deze optie is binnenkort beschikbaar. Het is mogelijk dat deze functionaliteit nog niet toegankelijk is voor alle gebruikers.           

Wanneer u uw profiel aanmaakt op het portaal, dan wordt u een e-mailadres gevraagd. Daardoor kunnen wij u, ongeacht uw gekozen notificatie, ook andere informatie bezorgen via uw My eBox-profiel.

Wij herinneren u eraan dat wanneer u de notificaties activeert, u verwittigd wordt wanneer u een nieuw eBox-bericht ontvangt dat u nog moet lezen.

U kan uw eerste e-mailadres selecteren om uw notificaties te ontvangen, maar u hebt ook de mogelijkheid om meerdere e-mailadressen toe te voegen (maximaal 5 bijkomende adressen) op uw My eBox-profiel.

Daardoor wordt de ontvangst van uw notificaties geoptimaliseerd in geval van functioneringsproblemen met uw referentieadres. Wij zijn op die manier ook zeker dat wij u kunnen contacteren in verband met uw berichten indien:

  • Uw eerste e-mailadres niet meer werkt;
  • U meerdere e-mailadressen hebt op verschillende toestellen;
  • U niet altijd toegang hebt tot uw eerste e-mailadres;
  • U uw adres wil toevoegen op het eBox-profiel van een van uw naasten.

Een bijkomende barrière tegen fraude

Wij krijgen veel meldingen dat er steeds meer phishing mails circuleren die een My eBox-notificatie nabootsen. Deze frauduleuze e-mails kopiëren de officiële berichten om uw persoonlijke informatie te ontfutselen en proberen vaak om uw identiteitsgegevens en bankgegevens te bekomen. Deze phishing e-mails zijn bijzonder overtuigend en daarom des te gevaarlijker.

Meerdere e-mailadressen kunnen registreren op uw My eBox-portaal vormt een bijkomende bescherming tegen deze phishingaanvallen. Als u twijfelt over de oorsprong van een bericht in uw mailbox, dan zorgt de registratie van meerdere e-mailadressen ervoor dat u zich kan verzekeren van de echtheid van de inhoud. Deze zelfde e-mail wordt dan naar u verzonden op alle geregistreerde e-mailadressen. Daardoor kan u een dubbele verificatie uitvoeren wanneer u een bericht ontvangt.

Hoe kan u bijkomende e-mailadressen toevoegen op uw portaal?

Om meerdere e-mailadressen toe te kunnen voegen op uw portaal, moet u vooraf uw eerste e-mailadres valideren door gebruik te maken van de cijfercode die naar uw inbox werd verzonden. Deze optie is pas beschikbaar als het eerste e-mailadres werd gevalideerd.    

Na validatie van uw eerste e-mailadres, kan u heel eenvoudig en in enkele klikken meerdere e-mailadressen aan uw profiel toevoegen. Om dat te doen, volstaat het om door te klikken naar het gedeelte “Mijn profiel”:

Vervolgens scrolt u omlaag en ziet u helemaal onderaan de pagina een kader “Extra contactgegevens”. Daar kan u tot 5 e-mailadressen toevoegen op uw profiel. Een e-mailadres toevoegen gebeurt in 4 stappen:      

  1. U voegt uw bijkomende e-mailadres toe;
  2. U activeert de knop om uw notificaties te ontvangen op dat adres;
  3. U klikt op “Toevoegen”;
  4. Eenmaal het bijkomende adres is toegevoegd, zal u het net als het eerste e-mailadres moeten valideren.

Opgelet: Zonder deze validerende stap zal het bijkomende e-mailadres niet opgeslagen worden.