Kan ik antwoorden via my e-box?

Op sommige berichten die je ontvangt via my eBox kan je antwoorden naar de verzender. Handig, zo hoef je niet langer per brief te antwoorden!

Enkel wanneer de verzender antwoorden op zijn bericht toelaat, zal je kunnen antwoorden. De verzender geeft vooraf aan hoe je kan antwoorden op zijn bericht. Dit is ofwel een vast antwoord (bijvoorbeeld om een besluit te bevestigen) ofwel kan je zelf opmerkingen meegeven. Een antwoord via my eBox heeft dezelfde juridische waarde als een antwoord per brief.

Een bericht waarop je kan antwoorden herken je zo:

Je herkent berichten waarop je kan antwoorden aan het ‘antwoord’ icoon op het bericht. Enkel wanneer de verzender van een bericht dit mogelijk maakt, zal je kunnen antwoorden. Het is dus perfect mogelijk dat je momenteel nog geen berichten met deze optie ziet.

Illustratie van een bericht in my e-box

Let op: je kan slechts eenmaal antwoorden op een bericht.

Antwoorden op een bericht doe je zo:

Om te antwoorden op een bericht open je eerst het document. Wanneer het document geopend is, zie je links onderaan de mogelijke antwoorden. Als je jouw eBox raadpleegt op een smartphone, verschijnt de antwoordknop rechtsonder. Kies vervolgens het gewenste antwoord.

Illustratie van een open document in my e-box  Illustratie van een document geopend op een smartphone  Illustratie van keuzemogelijkheden op een smartphone

Je krijgt eerst te zien wat de inhoud van je antwoord precies betekent en wat de gevolgen hiervan zijn. Je kan het antwoord nog nalezen en eventueel aanvullen voordat je het verstuurt. 

Zo lang je jouw antwoord niet bevestigd hebt is het steeds mogelijk om dit te annuleren. Wanneer je het antwoord verstuurt, komt het bij de verzender terecht voor behandeling.

Illustratie van goedkeuring op een antwoord  Illustratie van goedkeuring op een antwoord op smartphone

Let op: momenteel ontvang je nog geen kopie van je antwoord.